OLF bakker op om demonstration 24. april

Anne Mette Dsc 6684
”BAK OP OM DE PÅRØRERENDE TIL HANDICAP OG PSYKISK SÅRBARHED” afholder demonstration imod de varslede besparelser på specialområdet for børn og unge i Odense kommune. Formanden for OLF holder tale.

”BAK OP OM DE PÅRØRERENDE TIL HANDICAP OG PSYKISK SÅRBARHED” er en græsrodsbevægelse, som består af pårørende til børn, unge, voksne og ældre med handicap, der ønsker at kæmpe for de bedst mulige livsvilkår og udviklingsbetingelser for mennesker med handicap i alle aldersgrupper.

Demonstrationen foregår på Flakhaven foran Odense Rådhus, den 24. april kl. 16. Formand for Odense Lærerforening Anne-Mette Kæseler Jensen vil blandt andre holde en tale. Der vil være aktioner i hele landet denne dato med fokus på de generelle forringelser af vilkårene i specialtilbud, men i Odense vil der særligt være fokus på de varslede besparelser med overskriften "Sammenhængende Borgerforløb". Dette vil bl.a. medføre nedlæggelse af specialpladser i skolen, som vil medføre at endnu flere elever med særlige behov skal inkluderes i de almene klasser.

Odense Lærerforening har tidligere kommenteret på disse besparelser, som du kan læse her.