Formændene fra Odense, København og Randers anbefaler Gordon

Gordon Tr Amr Kursusdag
Derfor anbefaler vi Gordon Ørskov Madsen som ny forman for DLF. Af Anne-Mette Kæseler Jensen, formand for Odense Lærerforening, på vegne af en samlet styrelse, Leif Plauborg, formand for Randers Lærerforening på vegne af en samlet styrelse og Lars Sten Sørensen, formand for Københavns Lærerforening.

Det er dejligt, at vi kan levere tre kompetente og stærke bud på en ny formand for DLF. Det er sundt, at det ikke er en kåring, men at der er en reel valgkamp. Det gør også, at de fagpolitiske synspunkter og forskelle bliver tydelige.

Når Gordon får vores stemmer og anbefaling, er det på baggrund af:

Gordon har solid organisatorisk erfaring – både i DLF, LC i Forhandlingsfællesskabet og i Fagbevægelsens Hovedorganisation

Han er i stand til at samle. Gordon har i sin tid i DLF’s hovedstyrelse været en central og samlende fagpolitisk strateg på eksempelvis overenskomst og arbejdstid

Gordon har haft en central og ledende rolle i arbejdet for at sikre DLF og lærerne indflydelse efter arbejdsgiverens lockout i 2013

Han har forståelse for, at udvikling og indflydelse kræver, at alle dele af DLF engageres og involveres – denne forståelse gennemsyrer Gordons måde at arbejde med udvikling af foreningen

Med Gordon får DLF en formand, der forstår betydningen af, at foreningen tager ansvar og ledelse i arbejdet for sammenhold i den danske og internationale fagbevægelse

Med Gordons som formand vil der være stor opmærksomhed på vilkår for de mindre medlemsgrupper og på de arbejdslediges situation

Selvom det ikke har været et kernearbejdsområde, har Gordon stor viden og klare holdninger på områder som arbejdsmiljø og lærerens professionelle dømmekraft

Foto: Erik Schmidt