Pensionister i Odense Lærerforening - Fraktion 4

Senior
Vi hygger os i et godt socialt samvær. Vil du være med, skal du være medlem. Vi har i gruppen af pensionerede lærere et godt samarbejde med Odense Lærerforening. Der arrangeres blandt andet månedsmøder, udflugter og busrejser af kortere varighed.

Pensionistudvalgets formand er Lene Mygenfordt.

Du kan læse Bestemmelser for pensionistudvalget i Odense Lærerforening her.

Pensionistudvalgets medlemmer kan kontaktes på pensionister082@dlf.org

Læs mere her om pensionisters medlemsfordele her:

AKTIVITETSKALENDER

Tirsdagsmøderne foregår på Skt. Klemensskolen kl. 15.15.

Tilmelding til tirsdagsmøderne skal senest fredagen før på
pensionister082@dlf.org

27. februar 2024 - Officer Stine og lignende historier fra Odense
Johnny Wøllekær er vores gæst. Johnny Wøllekær er stadsarkivar ved Odense Stadsarkiv. Foruden sit arbejde i Historien Hus har Johnny Wøllekær skrevet flere bøger om Odense og Fyn.

Arrangementet koster 20 kr. Hav venligst mønter parat.

19. marts 2024 - "Plusalderen"
Flemming Rishøj er vores gæst. Han holder et HUMORISTISK – TANKEVÆKKENDE – LIVSBEKRÆFTENDE foredrag om at acceptere livet, som værende skønt og levende - også efter de 60. Vi kan selv gøre rigtig meget til, at vi ”lever”, selvom håret er gråt og benene lidt skæve.

30. april 2024 - Liv i sproget
Johannes Nørregaard Frandsen er vores gæst. Johannes Nørregaard Frandsen er tidligere professor i litteratur- og kulturvidenskab samt leder af H. C. Andersen Centret, SDU 2012-2020. Foredraget er en munter fortælling om, hvordan ord og vendinger undertiden løber vildt eller om, hvordan der pludseligt opstår nye, frugtbare eller skæve betydninger.

28. maj 2024 - Udflugt til REGAN Vest
Vi skal besøge Koldkrigsmuseet REGAN Vest, som er et bunkeranlæg, der ligger skjult 60 meter under en kridtbakke og blev opført i al hemmelighed i 1960’erne. Det skulle huse regering, embedsmænd samt den siddende regent i tilfælde af en atomkrig – i alt ca. 350 personer.

Tilmelding følger senere.

Aktiviteter for pensionister i Lærerkredsen Fåborg-Midtfyn, Kerteminde og Nyborg, som også medlemmer af Odense Lærerforenings fraktion 4 kan deltage i.

Vær med i fællesskabet LÆRER-SENIOR. Du kan læse mere her:

Er du ny i fraktion 4?

Øvrig info