Julehilsen fra formanden

Tiden flyver og juleferien nærmer sig med hastige skridt. Det er tid til en jule- og nytårshilsen fra Odense Lærerforening.

Kære medlem

Allerførst vil jeg gerne takke jer for, at I fortsat prioriterer fællesskabet i vores forening. Det er afgørende i en tid, hvor jeres arbejdsvilkår er under stærkt pres, især fordi økonomien langt fra rækker til de komplekse opgaver, I hver især skal løse. Det er en fælles indsats i hele Danmarks Lærerforening både lokalt og centralt at investere grundskolen. Desværre ser det ikke særligt lovende ud. Folkeskoleudspillet, der blev præsenteret lige før efterårsferien er ikke fuldt finansieret. Eksempelvis tages der ikke højde for, at meget af den understøttende undervisning allerede mange steder er konverteret til eksempelvis to-lærerordninger. Pengene kan kun bruges én gang. Finansloven bød heller ikke på en reel investering i folkeskolen, dog er det glædeligt, at der vil blive tilført flere midler til PPR i forhold til det forebyggende arbejde i bl.a. grundskolen.  Vi må holde fast og blive ved med at insistere på at medlemmerne af Danmarks Lærerforening har mulighed for at kunne løse opgaverne tilfredsstillende, og det skal vi gøre sammen.

Danmarks Lærerforening fylder 150 år i 2024! Det skal fejres. Danmarks Lærerforening blev stiftet den 4. maj 1874 og er en af de ældste lønmodtagerorganisationer i Danmark. Det er netop dette fællesskab af lærerne i Danmarks Lærerforening, som vi sammen skal fejre. Det vil vi lokalt gøre på generalforsamlingen den 8. marts 2024 i Odense Congres Center bl.a. med præmier i form af billetter til Bruce Springsteen koncerten i Odense den 9. juli 2024. Vi håber at se rigtig mange af jer til valggeneralforsamlingen og til festen bagefter.

Biografarrangement den 7. februar 2024
I lighed med tidligere arrangerer vi i samarbejde med Lån og Spar Bank endnu et biograf event – denne gang med filmen ”Den grænseløse” i den nye serie om Afdeling Q på grundlag af Jussi Adler-Olsens romaner.

Deltagelse er gratis. Der vil komme nærmere info på vores hjemmeside og på Facebook i januar.
Hvis du ikke allerede følger vores Facebookside, kan du med fordel gøre det her: https://www.facebook.com/profile.php?id=100064519100160

Ferieboliger
Der er nu åbent for booking af DLF´s ferieboliger for 2024. Se mere her: https://www.dlf.org/nyheder/2023/december/medlemstilbud-aabent-for-booking-af-ferieboliger-i-2024

Medlemskonferencer i 2024
I foråret afholder Danmarks Lærerforening en række medlemskonferencer. Det er gratis at deltage, og der kan deltage op til syv medlemmer fra samme skole/arbejdsplads.

Læs mere her: https://www.dlf.org/service-menu/arrangementer/medlemskonferencer?fbclid=IwAR2mpVsAl6cBA5F9-7HEI0thMykmU0C9SmXyRDBoDJyAQW7JgVgtR34qXpI

Ny konsulent ansat i Odense Lærerforening
Den 15. januar 2024 tiltræder Mads Alnor som konsulent i Odense Lærerforening. Mads har siden 2012 været formand for Vends Herreds Lærerkreds og er meget rutineret og engageret i arbejdet for medlemmernes forhold.  Mads afløser konsulent Bo Tryggedsson, som er fratrådt på grund af sygdom. En kæmpestor tak skal lyde herfra til Bo for den lange og store indsats gennem mange år i foreningen.

Slutteligt vil jeg gerne sige jer alle en meget stor tak for jeres opbakning og indsats i forbindelse med hovedstyrelsesvalget. Jeg fik et flot valg, som jeg vil gøre mit bedste for at det kommer jer til gode. Og en særlig stor tak til tillidsrepræsentanterne. Husk at bakke dem op - de er omdrejningspunktet i foreningen.  Fra pensionisterne blev Odense Lærerforenings tidligere næstformand Gitte Mailand valgt til hovedstyrelsen. Stort tillykke til Gitte!

Jeg ønsker jer alle en glædelig jul og et godt nytår.

De bedste hilsner fra
Charlotte Holm, fmd. for Odense Lærerforening