Ny styrelse i Odense Lærerforening

Afstemning
Der var generalforsamling i Odense Lærerforening den 8. marts 2024. Og frem til 2026 står en ny styrelse i spidsen for foreningen.

På kvindernes internationale kampdag den 8. marts 2024 valgte Odense Lærerforenings generalforsamling to kvinder i formandskabet:

Charlotte Holm blev genvalgt som formand

Karen Heide-Jørgensen fra Hunderupskolen blev ny næstformand. Hun afløser Dennis Vikkelsø, der havde valgt ikke at genopstille. Karen vandt en tæt afstemning mod Carina Bundesen, Rosengådskolen.

Formand og næstformand er også begge kongresdelegerede.

Forinden havde generalforsamlingen valgt at slanke styrelsen med to personer. Der var derfor større kamp om plandserne til styrelsen. Valget til de fem pladser i styrelsen faldt således ud:

Carina Bundesen, Rosengårdskolen - Styrelsesmedlem, kongresdelegeret

Jan Andersen, Rosengårdskolen- Styrelsesmedlem og kongresdelegeret

Peter Nielsen, Risingskolen - Styrelsesmedlem og kongresdelegeret

Liana Thomsen, Odinskolen - Styrelsesmedlem og kongresdelegeret

Henrik Oxholm, Provstegaardskolen - Styrelsesmedlem og kongresdelegeret

De to første suppleanter til styrelsen er også kongresdelegerede. Det blev Christina Alnor, Munkebjergskolen og Niels Munkholm, Fraktion 4 - pensionisterne.

Følgende opnåede ikke valg og er suppleaanter til kongressen og styrelsen: Kristina Malmer Rasmussen, Agedrup Skole - Nirmin Adel Hamad, Odinskolen og Katja Kok, CSV